مرجع خرید مایع دستشویی غلیظ ارزان

مقدمه:

انسان از بدو پیدایش بر کره خاکی، همواره برای نظافت پوست خود و دوری از انواع آلودگی ها، از انواع مواد شوینده استفاده کرده است. در روزگاران قدیم که علم شیمی پا به عرصه ظهور نگذاشته بود، اغلب مواد پاک کننده مورد استفاده انسان، عناصر طبیعی و دردسترس به صورت تک و یا ترکیبی از چند ماده بوده است.

 

 

طبق بررسی های بعمل آمده، در گذشته خاکستر حاصل از سوختن چوب برای شستشو استفاده می کردند. همچنین ترکیب خاکستر، خاک رس و نمک مورد استفاده قرار گرفته بود.

 

 

 

مرجع خرید مایع دستشویی غلیظ ارزان

مزایای استفاده از مایع دستشویی غلیظ چیست؟

مزایای استفاده از مایع دستشویی غلیظ چیست؟

  1. قدرت پاک کنندگی بالاتر: مهم ترین ویژگی یک مایع دستشویی غلیظ می تواند قدرت پاک کنندگی بالاتر آن درمقابل نوع رقیق باشد. این مهم ترین کاربردی است که از یک مایع دستشویی غلیظ می توان انتظار داشت.
  2. محافظت و خشک نشدن پوست: یک مایع دستشویی غلیظ باید فرمولاسیونی داشته باشد که در آن به سلامت پوست دست توجه ویژه ای شده باشد. استفاده از مایع دستشویی بصورت مداوم نباید پوست دست را خشک کند.
  3. بوی خوب: رایحه و بوی خوب یک مایع دستشویی غلیظ می تواند ترغیب کننده برای خرید باشد. مصرف کنندگان دوست دارند پس از شست و شوی دست هایشان، تازگی و پاکیزگی را روی دست ها حس کنند، و یک رایحه خوب است که می تواند این حس را القا کند.
  4. شکل ظرف مایع دستشویی و کارآمدی آن: یکی از موارد عمده و مهم در این مبحث شکل ظرف مایع است که بتوان تا آخرین قطرات از محتویات آن استفاده نمود.
  5. قیمت: مایع دستشویی غلیظ به خاطر وجود مواد اولیه بیشتر در آن مقرون به صرفه تر از انواع رقیق می باشد، چون کارایی بیشتری دارد.
  6. رنگ محصول: یکی از شاخصه های مهم رنگ محصول است که از جذابیت بالایی برخوردار باشد و این پدیده براثر غلظت مواد نباید ازبین رفته و یا نادیده انگاشته شود.
  7. تولید مایع دستشویی مرغوب: تولید کنندگان مایع دستشویی همه برای دستیابی به بازار فروش بیشتر در داخل و خارج کشور ناگزیر از تولید محصولات مرغوب و باکیفیت می باشند. از مهمترین برندهای مطرح موجود می توان به محصولاتی نظیر ماریا، تارا مروارید، اکتیوکس و سافتلکس اشاره نمود.

 

مایع دستشویی چیست

مایع دستشویی، یکی از شوینده های مناسب برای پوست بدن انسان است. این مایع، جایگزین جدیدی برای شوینده های پوردی، گلی و جامد (صابون) بوده و استفاده از آن پس از تولید به تدریج رشد یافته و رایج شد. نحوه عملکرد مایع دستشویی بر پایه تجزیه روغن به ذره های کوچک‌ و سپس اختلاط آن با آب است و ذرات آلودگی میان مولکول های آب و مایع دستشویی قرارگرفته و حل می شوند.

 

در واقع خاصیت شویندگی در مایع دستشویی، از پیوند مولکولی میان آب و چربی شکل می گیرد‌. مکانیزم اصلی تمام مواد شوینده موجود به همین شکل است‌، اما هر فرآورده ای فرمولاسیون خاص و متفاوتی دارد.

 

مواد تشکیل دهنده مایع دستشویی:

  1. گلیسرین: ماده ای است که از آن به عنوان نرم کننده پوست در ساخت مایع دستشویی استفاده می شود.
  2. سدیم لوریل: برای تولید کف بیشتر در مایع دستشویی از این ماده استفاده می شود. گفتنی است: این ماده حساسیتزا نمی باشد.
  3. نمک خوراکی: برای افزایش غلطت مایع دستشویی از نمک استفاده می شود، همچنین خاصیت چسبندگی مایع را افزایش می دهد.
  4. چربی های طبیعی: چربی های طبیعی خاصیت نرم کنندگی و براق کنندگی دارند و برای جبران چربی ازدست رفته پوست بکار می روند.
  5. مایع دستشویی غلیظ: امروزه با توجه به مصرف زیاد مایع دستشویی، مصرف کننده به دنبال خرید کالایی است که دوام بیشتری داشته باشد تا در هزینه ها صرفه جویی شود. برخی از تولیدات با کیفیت نظیر مایع دستشویی ماریا، تارا مروارید، اکتیوکس و سافتلکس این موضوع را مد نظر قرار داده و خواسته مصرف کننده را با غلظت زیاد مرتفع نموده اند. به بیانی دیگر اگر به دنبال خرید مایع دستشویی غلیظ و باکیفیت باشیم محصولاتی مانند ماریا، تارا مروارید، اکتیوکس و سافتلکس از بهترین موارد موجود در بازار هستند.

 

مزایای استفاده از مایع دستشویی غلیظ چیست؟

تاثیر مایع دستشویی بر میکروب ها

شاید فکر کنید که شستن سریع دست ها فقط با آب خالی کافی است، اما باید بدانید که شستن دست ها یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از شیوع باکتری و میکروب و متعاقب آن سرایت مریضی به سایر اعضای خانواده است. بسیاری از بیماری ها تنها به علت عدم توجه به شستن دست ها با مایع دستشویی یا آب و صابون منتقل می شوند.

 

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بدین منظور دست ها را با آب خیس کرده، سپس با صابون یا مایع دستشویی آغشته کرده و بهم بمالید، این کار را حداقل ۲۰ ثانیه می بایست انجام داد. سپس مجددا دست ها را زیر آب گرفته و بعد با یک حوله مناسب خشک شود.

 

 

تاثیر مایع دستشویی بر میکروب ها

حفاظت از پوست دست با مایع دستشویی مرغوب

 

برای حفاظت از پوست دست، خصوصا برای بانوان که بخاطر فعالیت بیشترشان در محیط خانه (نظافت و پخت و پز) دفعات بیشتری در شبانه روز دست های خویش را می شویند، حتما می بایست از نوعی مایع دستشویی مرغوب استفاده کنند که در مقابل تاثیر نامطلوب مواد شوینده از پوست دست ها به خوبی حفاظت کند.

 

توصیه: بهتراست هنگام انتخاب مایع دستشویی، هزینه بالاتر احتمالی آن را به بالا بودن غلظت و کیفیت مواد تولیدی آن ترجیح دهیم. استفاده از روغن های طبیعی و ویتامین ها اگرچه قیمت تمام شده محصول راافزایش می دهد اما به تبع، نیاز به استفاده از کرم های مرطوب کننده و درمانی را کاهش می دهد.

 

روش مصرف مایع دستشویی: چند قطره از مایع دستشویی را روی دست ها ریخته، دستها را به مدت ۲۰ ثانیه شسته و سپس آبکشی نمایید.

 

نکات ایمنی: در شرایط معمول استفاده از مایع دستشویی خطرناک نیست.

 

تماس با چشم: اگر در حین استفاده چشمها با مایع دستشویی تماس پیدا نمود به سرعت چشم را با آب بشویید، اگر از لنز استفاده می شود فورا آنها را از چشم خارج کنید و شستشوی چشم را به مدت حداقل ۱۵ دقیقه ادامه دهید.

 

خوردن: در صورت اتفاق بیمار را سریعا به پزشک برسانید و هرگز مصدوم را وادار به پس آوردن و استفراغ نکنید.

 

شرایط نگهداری: مایع دستشویی را همواره در شرایط خشک وخنک نگهداری کنید.

 

 

حفاظت از پوست دست با مایع دستشویی مرغوب

ضدعفونی دست با مایع دستشویی قوی

 

میکروب‌ها چطور باعث بیماری می شوند؟

چشم ها، دهان و دماغ اکثر مواقع غیر ارادی لمس می شوند و این پدیده در میان کودکان شایع تر است. میکروب می تواند از دست به بدن انسان منتقل شده و سبب مریضی شود. ویروس هایی نظیر سالمونلا، ای. کولی و نوروویروس که در مدفوع انسان و حیوان به صورت مشترک وجود دارد مسبب ایجاد اسهال و عفونت دستگاه تنفسی می باشد.

 

بنابراین می توان با شستشوی صحیح دست ها با مایع دستشویی تا ۳۰ درصد از ابتلای به این بیماری ها پیشگیری نمود. براساس مطالعات انجام شده تنها یک گرم از مدفوع انسان دارای میلیون ها میکروب است. برای جلوگیری از آلودگی در آشپزخانه ها باید مکررا دست ها را با مایع دستشویی شستشو داد.

 

برای جلوگیری از آلودگی مشترک گوشت با سایر مواد، باید هرچه را که با گوشت ارتباط داشته، از جمله دست ها خوب شست. در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها، رشد میکروب ها در برخی مواد غذایی چندبرابر می شود.

 

چه زمانی باید دست ها را شست؟

دست ها نه فقط پس از رفتن به دستشویی یا پختن غذا احتیاج به شستشو دارد، بلکه این کار باید تبدیل به یک عادت شود، زیرا نمی دانید که چه زمانی دست هایتان آلوده به میکروب گشته است. پس از استفاده از دستمال کاغذی، بیرون گذاشتن سطل زباله، قبل از غذا خوردن، هنگام آماده کردن غذا، پس از هربار تعویض پوشک بچه و بازی با حیوانات حتما دست ها را با مایع دستشویی بشویید.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه کرده است که مردم برای شستن دست ها از مایع دستشویی استفاده کنند تا خطر ابتلا به ویروس و باکتری های مضر را کاهش دهند. با وجود اینکه پر کردن مخزن مایع دستشویی باعث می شود مکانی برای تجمع میکروب ها و ویروس ها باشد. اما از نظر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها مایع دستشویی نسبت به صابون جامد بهتر است زیرا قبل از پر کردن این مخازن می توان آن ها را به خوبی ضدعفونی کرده و احتمال باقی ماندن باکتری ها در داخل ظروف را کاهش داد.

 

 

ضدعفونی دست با مایع دستشویی قوی

عوامل موثر بر کیفیت مایع دستشویی

 

عوامل موثر بر کیفیت مایع دستشویی به شرح زیر می باشد:

  1. مواد اولیه: در تولید هر محصولی اولین نکته مهم استفاده از مواد اولیه با کیفیت است، در مقابل استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب می توان انتظار محصول با کیفیت داشت.
  2. آب: بیشتر از ۷۰ درصد محصول تولیدی از آب تشکیل شده است. آب با کیفیت یکی از مهمترین پارامترهای تولید مایع دستشویی با کیفیت می باشد. سختی آب یکی از علت های اصلی بسیاری از مشکلات تولید است. ازمهمترین این مشکلات، واکنشی است که املاح موجود در آب با مواد شوینده می دهند. املاح موجود در آب با مواد سازنده شوینده ها ترکیب شده و تشکیل مواد نامحلول و لخته مانندی را می دهند که علاوه بر کاهش کیفیت محصول تولیدی، از قدرت کف کنندگی و پاک کنندگی آن ها نیز می کاهد.
  3. گرما: دانستن این که محصول در حین تولید باید گرم شود یا نه و اگر باید گرم شود تا چه دمایی باید این گرمایش صورت بپذیرد به طور مستقیم روی کیفیت محصول تاثیر گذار است.
  4. فرمولاسیون تولید: فرمولاسیون یکی از مهمترین پارامترهای تولید محصول خوب می باشد. یک فرمولاسیون خوب باید شامل مواردی مانند شرح مواد اولیه، ترتیب اختلاط، میزان اختلاط، فرآیندهای قابل مشاهده طی هر اختلاط و کنترل فرآیند در هر مرحله باشد.
  5. نمک: نمک یکی از مواد اولیه مصرفی در تولید مایع دستشویی می باشد. از این ماده در مراحل آخر تولید جهت ویسکوزتر نمودن محصول و کاهش قیمت تمام شده آن استفاده می شود. نمک در صورتی که تاخالص باشد با ترکیباتی از عناصر منیزیم، کلسیم، آهن، منگنز و … همراه خواهد بود. این ناخالصی ها باعث ایجاد رسوب، لرت و کدورت در مایع دستشویی شده و مانع از ویسکوز شدن آن می شوند. در عین حال کف کنندگی مایع شوینده نیز به شدت کاهش می یابد.
  6. آهن: وجود آهن در تماس با محصول یا مواد اولیه در تمام خط تولید دردسر ساز خواهد بود. آهن به راحتی در فرآیند تولید یا حتی در تماس با مایع تولید شده خورده می شود و ضمن پایین آوردن کیفیت محصول خود قطعه آهنی نیز از بین می رود. وجود آهن در محصول باعث رسوب گذاری، کدورت و عدم ویسکوز شدن مایع دستشویی می شود.
  7. دستگاههای تولیدی: اولین فاکتور موثر در زمینه دستگاهها و تجهیزات تولیدی جنس آنها می باشد. بهترین جنس سطح در تماس با مایعات دستشویی استیل ۳۱۶ می باشد. جداره های مخازن پلی اتیلنی بستر مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری هایی است که باعث تجزیه و تخمیر محصول می شوند.

 

 

عوامل موثر بر کیفیت مایع دستشویی

عرضه کنندگان ارزانترین مایع دستشویی باکیفیت

معمولا ارزان بودن هر محصولی بستگی به مسائل مختلفی دارد از جمله کیفیت مواد اولیه، حجم تولید، دسترسی به منابع تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز در نزدیکترین مسافت ممکن و … . در مجموع با توجه به وجود تولیدکنندگان متعدد در داخل کشور، فضایی رقابتی شکل گرفته است که اکثرا سعی در پایین آوردن هزینه های تولید (درحدی که کیفیت محصولات را تحت تاثیر نامطلوب قرار ندهد) و کاستن بهای پرداختی مصرف کننده دارند.

 

همچنین معمولا عرضه کنندگانی که به صورت مستقیم با تولید کنندگان در ارتباط می باشند، محصولاتی با قیمت پایین تر عرضه می نمایند. پس برای خرید مایع دستشویی ارزان می بایست یا مستقیم از تولیدکنندگان و عوامل فروش آنها خرید نمود و یا سراغ فروشنده عمده مایع دستشویی رفت، چراکه با حذف واسطه عرضه مستقیم مایع دستشویی را در دستور کار دارد.

 

 

عرضه کنندگان ارزانترین مایع دستشویی باکیفیت

فروشنده معتبر مایع دستشویی درجه یک

فروشندگان معتبر معمولا از قیمت روز مایع دستشویی مطلع می باشند. چرا که به طور مرتب با تولیدکنندگان در ارتباط می باشند. همچنین برای برخورداری از قیمت استثنایی مایع دستشویی باید سراغ این قبیل فروشندگان رفت. این غشر از فروشندگان به طور مرتب توان و اعتبار تهیه محصولات با کیفیت و در زمان لازم را دارند.

 

با گذشت زمان بشر به نوعی علم ابتدایی از شیمی دست یافت و با بهره گیری از آمیزه ای از مواد چرب طبیعی مانند روغن های گیاهی و خاکستر مبادرت به ساخت اولین شوینده های ترکیبی نمود. این رویداد به نوعی انقلابی در ساخت شوینده ها محسوب می شود.

 

چراکه بکارگیری مواد چربی زا در شوینده ها به نوعی چربی مفیدی که پوست در اثر شستشوی مداوم و متعدد ازدست می دهد را جبران می کند. رفته رفته و درگذر زمان شناخت انسان از خواص انواع گیاهان و مواد ارگانیک بالاتر رفته و برای ساخت مواد شوینده مورد نیاز خود از برخی گیاهان تازه، خشک شده، انواع روغن های گیاهی و حیوانی استفاده کرده و بدین طریق به محصولات خود رنگ و بو و تنوع بخشید.

 

گفتنی است در ابتدا اکثر مواد شوینده به صورت پودر و گل ساخته می شدو به همان صورت نیز به کار می رفت اما به مرور فرآورده ها به صورت جامد و شکل پذیر (صابون) درآمده و در نهایت اشکال مایع و روان محصولات بهداشتی نیز ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. در روزگار کنونی ساخت شوینده یا همان صابون شکل تازه و مدرنی به خود گرفته و به صابون مایع یا مایع دستشویی شهرت یافته است.

 

 

 

فروشنده معتبر مایع دستشویی درجه یک

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما